Kolumbus Billett

Med appen Kolumbus Billett kan du kjøpe billetten din med smarttelefonen.

1) Last ned og kom i gang

Appen er tilgjengelig for iPhone,  Android og Windows Phone.

Når du har lastet ned appen, registrerer du en bruker ved å oppgi telefonnummeret ditt. Under Innstillinger velger du ønsket betalingsmåte - mobilkonto, bankkort eller mobilabonnement.

Du kan også administrere Kolumbus Billett-kontoen din på nettsiden.


2) Kjøp billett

Etter at du har registrert en bruker i appen og valgt ønsket betalingsmåte, kan du kjøpe følgende billetter:

Betaler du billetten i appen, slipper du ombordtillegget på Nord-Jæren.

 

3) Ta bussen, båten eller toget

Du kan reise straks du har kjøpt billetten i appen. Vis mobilbilletten til bussjåføren, båtmannskapet eller konduktøren på toget.

 

Betaling

Du kan benytte tre betalingsmåter:

  • Mobilkonto, som fylles opp med VISA/Mastercard

  • Bankkort (VISA/Mastercard)

  • Mobilabonnement (enkeltbilletter)


Flere brukere kan knyttes opp mot én mobilkonto, som belastes ved billettkjøp. Påfylling gjøres direkte i appen med VISA/Mastercard, på www.kolumbus.no eller gjennom nettbanken. Mobilkonto ligger som standard betalingsmåte, men du kan enkelt endre betalingsmåte under Innstillinger i selve appen. Mobilkonto må ikke forveksles med Reisepenger, som er et produkt/beløp på Kolumbuskortet ditt.

Du trenger bare å legge inn kortopplysningene dine første gang du bruker appen for at senere belastning skal gjøres via samme kort. Ingen kortinformasjon lagres i appen eller hos Kolumbus. Vår valgte betalingsformidler, Nets, lagrer disse sikkert i henhold til kortselskapenes retningslinjer.

Betaler du enkeltbilletten gjennom mobilabonnementet ditt, kan du kjøpe billetter for maks 300 kroner hver gang.


Mer informasjon

Lurer du på noe? Se spørsmål og svar om Kolumbus Billett.

Mer informasjon om brukervilkårene ved kjøp av billett i appen.


 


Sist oppdatert : 23.05.2017