487 stemte Kolumbus frem

Kolumbus gjorde rent bord, da over hundre ulike selskaper fra mobilitets-Norge var samlet til årets digitale kollektivkonferanse torsdag 18. november. Igjen viser Kolumbus at de er fremst i landet på deres fagfelt, og at organisasjonen leder utviklingen av grønn mobilitet i landet. I går hentet de hjem både publikumspris og prisen for årets ildsjel.

- Vi er utrolig stolte av å få et slik prisdryss til Rogaland, sier en tydelig rørt direktør i Kolumbus, Odd Aksland.

Totalt var det seks nominerte til årets Kollektivpris. Kandidatene var fremmet av bransjen selv og ble kåret gjennom en avstemning under konferansen 18. november. Kolumbus stakk av med den gjeve publikumsprisen for sitt arbeid med «mobilbetaling på buss uten soner og månedskort».

- Prosjektet kan komme til å få stor innvirkning for befolkningen her i regionen. Vi håper det vil gi folk friheten til å reise akkurat slik det passer de best, og at de samtidig kan være trygge på at de alltid får den beste prisen, forklarer Aksland.

Her er det som ble vektlagt med prosjektet:

Dette er et prosjekt som radikalt skal endre billettsystemet for å bedre være på kundens premisser. Det skal bli enklere å reise av og til, og variere hvor man reiser. Et billettsystem for framtida, tilpassa et nytt og mer fleksibelt samfunn.

I sin nye mobilbetaling, har Kolumbus fått et mer fleksibelt billettsystem uten et klart skille mellom enkelt- og periodebilletter, eller mellom ulike soner. I tillegg blir du automatisk belastet gjennom appen på mobilen. Du kan altså bare reise i veg, og så er du som kunde garantert å få den beste prisen.

Årets ildsjel i Kollektivtrafikken ble for første gang delt ut som en jurypris under konferansen, og direktør i Kolumbus, Odd Aksland, fikk prisen for sitt engasjement og aktive bidrag til samarbeid i bransjen.

Styreleder i Kolumbus, Hege Mokleiv gratulerer ekstra mye med Ildsjel-prisen.

- Mennesker som utfører sitt arbeid på en fremragende måte, og som i tillegg er en ildsjel for andre i sin bransje og sitt fag, vokser ikke på trær. Likevel har vi mange av disse i Kolumbus, og det er mye takket være en direktør med ildsjel, sier hun.

Sist oppdatert : 26.11.2021