Bysykkel
Leveranseprosess
Finansiering
Innenfor Nord-Jæren er det oss i Kolumbus som står for kostnadene utover strøm, som selve ladestasjonen og montering, drift og vedlikehold av den. Det betyr at det er oss du tar kontakt med for en vurdering av om det er mulig å få etablert en ladestasjon hos dere.
Utenfor Nord-Jæren er det den enkelte kommunen som står for finansieringen, og det er dermed i utgangspunktet dem som må kontaktes. Hvis derimot virksomheten selv ønsker å dekke kostnadene selv, kan dere ta kontakt med oss i Kolumbus, så kan vi diskutere mulighetene.
Evaluering
Hvis virksomheten etter den første dialogen med oss bestemmer seg for at den ønsker en ladestasjon hos seg, starter vi med et felles informasjonsmøte, hvor vi avklarer de viktigste spørsmålene.
Deretter tar vi i Kolumbus en intern evaluering av lokasjonen, og ser den opp mot andre ladestasjoner i nærheten, andre kollektivtilbud og øvrig infrastruktur. Hvis plasseringen virker logisk, kommer vi på befaring for å se nærmere på akkurat hvor ladestasjonen kan og bør plasseres.
Dersom vi blir enige om en naturlig plassering av ladestasjonen, inngår vi en avtale, og virksomheten tilrettelegger for grunn og strøm.
Les mer om de tekniske kravene her.
Montering og drift
Når strøm og grunn er klargjort, frakter Kolumbus ladestasjonen til avtalt lokasjon, og utfører montering og tilkobling.
Når ladestasjonen er koblet til strøm og boltet fast, blir den registrert i Kolumbus’ billettapp og er klar til bruk med en gang. Kolumbus står for videre drift, service og vedlikehold av ladestasjon og sykler.
Les ofte stilte spørsmål om etablering av ladestasjon.
Sist oppdatert : 26.10.2023