Ny og bedre billett-app

Den nye billett-appen har blant annet offline visning, Vipps og muligheten til å aktivere billetten når du vil. Husk å bruke opp mobilkonto og periodebilletter i den gamle appen først.

Merk at dette ikke er en oppgradering av den eksisterende billett-appen. Den nye appen må lastes ned i Google Play eller i iOS AppStore, og du får ikke overført eksisterende periodebilletter til den nye appen. Derfor må du bruke opp eksisterende periodebilletter i den gamle billett-appen. Det er også en fordel om du bruker opp penger du har på mobilkontoen i den eksisterende appen før du bruker den nye appen.

Mange spennende forbedringer
Den nye billettappen vil by på forbedringer flere av våre brukere har etterspurt:
• Offline visning av billetten
• Kjøp billetten på din telefon og send den til en annen
• Velg selv når billetten skal aktiveres
• Betal med Vipps om du vil
• To-trykks gjenkjøp av tidligere kjøpte billetter

I tillegg jobber vi med å sette opp nye billettlesere i bussene. Når disse er på plass 15. november, skal du registrere QR-koden fra appen på billettleseren i stedet for å vise billetten til sjåføren. Du kan dermed gå om bord både foran og bak i bussen.

Vi har også gjort appen sikrere for deg å bruke. Nå trenger du ikke å logge inn med telefonnummer eller e-postadresse, og det eneste som identifiserer deg er en app-ID. Vi har innført pinkode eller fingeravtrykk ved kjøp av billetter, og hvis du betaler med kort, må du oppgi BankID første gang du kjøper billetter dyrere enn 24-timersbilletten.

Hva må du gjøre?
Merk at dette ikke er en oppdatering av vår eksisterende app, men heller en ny app som må lastes ned:
• Gå inn på Google Play eller Appstore og søk etter Kolumbus billettapp fra 1. november. Last ned ny app.
• Har du penger på mobilkonto i eksisterende billettapp, kan du får refundert disse ved å fylle ut refusjonsskjema.
• Har du en periodebillett kjøpt før 1. november i den eksisterende appen, må du beholde den til billetten er utløpt. Din neste periodebillett må kjøpes i ny billettapp.
• Er du HjemJobbHjem-bruker, må du legge inn telefonnummer når du har lastet ned den nye appen.
Hva forsvinner i den nye appen?
• Båtbilletter vil ikke være tilgjengelig i den nye billettappen. Husk at du kan betale om bord med kort på våre båter, og du må uansett bestille billett på bestilling.kolumbus.no for å sikre deg plass om bord på ønsket avgang.
• Du vil ikke kunne betale med mobiltjenesten Strex.
• Appen vil ikke være tilgjengelig for Windows Phone.
• Mobilkonto vil ikke finnes i den nye billettappen. Alle som har penger på mobilkonto i den gamle billettappen vil få dem refundert gjennom å sende inn vårt refusjonsskjema.

Billettappen gir flere nye fordeler. Grafisk illustrasjon.


Sist oppdatert : 10.11.2017