Iphone-nyhet skaper mobilbillett-trøbbel

Vent med å oppdatere iPhonen din til iOS8 hvis du skal fornye mobilbilletten denne uken.

Avkryssingsboksene i appen Kolumbus Billett fungerer ikke med den nye programvaren fra Apple. Det betyr at du for øyeblikket kan få problemer med å kjøpe visse typer billetter hvis du har oppdatert til iOS8. Billettene som for øyeblikket ikke kan kjøpes i appen er:

- Dagpass barn

- Dagpass honnør

- Kombipass Finnøy

- Kombipass Kvitsøy


Feilen er rettet

- Feilen er allerede rettet, men den oppdaterte versjonen av appen venter på godkjenning hos Apple. Hvor lang tid det tar, er vanskelig å spå, forklarer Audun M. Solheim, strategi- og utviklingssjef i Kolumbus.

Normalt ville den nye versjonen allerede vært godkjent, men grunnet stor pågang i App Store av apper som må endres, kan det ta ytterligere noen dager før den oppdaterte billettappen er tilgjengelig.

Gjelder kun noen få

Kjøp av enkeltbillett fungerer som det skal med iOS8, ettersom det ikke er noen avkryssingsbokser i kjøpsprosessen for enkeltbillett. Billetter som allerede er kjøpt og betalt og ligger i appen, fungerer også fint.

- Problemene gjelder kun de som har oppdatert iPhonen sin til iOS8 og må kjøpe nye korttids- eller månedsbilletter før den nye versjonen av appen er godkjent, understreker Solheim.


Sist oppdatert : 25.08.2017