Årets beste kundesenter

Kolumbus stakk torsdag av gårde med den gjeveste prisen for årets beste kundeservice innen persontransport, i tøff konkurranse med 13 andre store aktører i bransjen.

Kolumbus fikk en poengsum på 80,5 av 100, hvor Norwegian er neste på listen med 73,1. Andre navn på listen er blant andre Ruter med 70,2, VY med 66,7 og SAS med 51,8.

Det er selskapet SeeYou som er ansvarlig for kåringen, og poengsummen gis ved at kundesentrene kontaktes med spørsmål fra en som har lyst til å begynne å reise med det aktuelle selskapet.

– I klassen for persontransport er det 13 deltakere med en gjennomsnittscore på 65,5. En av våre mystery shoppere har sagt om Kolumbus at det var en meget god kundeopplevelse på grunn av flink kundebehandler. Samtidig var det også veldig kort ventetid for å komme fram, understreker Jan Sverre Reboli Paulsen, rådgiver i SeeYou.

– Han kunne svare på alt, uten at shopperen måtte settes over eller lignende. Fortalte utfyllende om måter å kjøpe månedskort på, priser, app og så videre. Veldig bra, legger Paulsen til.

Kommunikasjonssjef i Kolumbus, Grethe Skundberg, er stolt over kollegene sine i kundesenteret.
– Kolumbus leverer samfunnskritiske tjenester. Mange er avhengige av oss for å komme seg til jobb og skole. Vårt kundesenter tar dette ansvaret på alvor, og forstår viktigheten av å kunne svare kjapt og tydelig på spørsmål våre reisende har. Da er det ekstra kjekt å få en slik bekreftelse på at folk er fornøyde med jobben vi gjør, sier hun.


Sist oppdatert : 07.05.2020